KLAUZULA INFORMACYJNA
DLA KONTRAHENTÓW (OSÓB TRZECICH)

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO, informuje się, że:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Huta Cynku „Miasteczko Śląskie” Spółka Akcyjna z siedzibą w Miasteczku Śląskim, ul. Hutnicza 17, 42-610 Miasteczko Śląskie.
2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się pisemnie, na adres administratora lub drogą elektroniczną poprzez e-mail: rodo@hcm.com.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie

a) art. 6 ust. 1 lit. b), w którym to przetwarzanie jest niezbędne do zawarcia umowy lub do podjęcia działań zmierzających do zawarcia umowy, w celu:
– podjęcia działań przed zawarciem umowy, w trakcie jak i po zakończeniu jej wykonywania (ogłaszanie konkursu ofert, zbierania ofert i przeprowadzenia postępowania konkursowego, zawierania, realizacji i rozliczeniu Umowy/Zamówienia, windykacji ewentualnych należności),

b) art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w którym to przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącym na administratorze, w celu:
– wypełnienia obowiązków wynikających z prawa (np. prawa podatkowego lub przepisów o rachunkowości)
c) art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, w którym przetwarzanie jest niezbędne dla realizacji uzasadnionego interesu Administratora tj. w celu:
– realizacji umowy z podmiotem Pana/Panią zatrudniającym/współpracującym, w ramach prawnie uzasadnionych interesów HCM S.A. jakim jest interes gospodarczy,
– zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia, identyfikacji w tym wyrobienia identyfikatora zgodnie wytycznymi obowiązującymi w HCM S.A., zapobiegania oszustwom, ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami a także dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów,
– nawiązania lub zachowania relacji biznesowych pomiędzy Państwem a HCM S.A., marketingu produktów własnych, bieżącego kontaktu z Kontrahentem lub odpowiednio osobami reprezentującymi, tworzenia zestawień, analiz, statystyk, oraz ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, postępowania reklamacyjnego a także dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów,
4. Odbiorcami Pana/Pani danych są podmioty wchodzące w skład grupy kapitałowej, podmioty wykonujące na rzecz Administratora usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych na podstawie umowy, a także inne podmioty oraz organy, którym Spółka jest zobowiązana lub upoważniona udostępnić na podstawie przepisów prawa.
5. Administrator w związku z wdrożeniem systemu informatycznego klasy ERP oraz związaną z tym obsługę serwisową, poprzez podmiot przetwarzający może przekazać Pani/Pana dane osobowe do kraju trzeciego – Sri Lanka. Przekazywanie danych osobowych poza terytorium EOG odbywa się na podstawie art. 26 ust. 2 i 4 dyrektywy 95/46/WE w zw. z art. 46 ust. 5 RODO. – podmiot przetwarzający stosuje w umowach z dalszymi podmiotami przetwarzającymi standardowe klauzule umowne przyjęte przez Komisję Europejską.
Odpowiedni poziom ochrony Pani/Pana danych jest gwarantowany poprzez zawarcie przez Administratora z podmiotem obsługującym system informatyczny umowy zawierającej tzw. standardowe klauzule umowne UE.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany przez przepisy prawa podatkowego oraz do czasu wygaśnięcia ewentualnych roszczeń, zgodnie z terminami określonymi w kodeksie cywilnym.
7. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych oraz do otrzymywania ich kopii,
b) sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
c) usunięcia swoich danych osobowych,
d) ograniczenia przetwarzania danych osobowych lub usunięcia danych osobowych chyba że zachodzi inna podstawa dalszego przechowywania danych,
e) wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa),
f) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdy przetwarzanie dokonywane jest na podstawie art. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,
g) przenoszenia danych osobowych.

8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zapewnienia wstępu na teren HCM S.A. oraz do podjęcia działań przed zawarciem umowy, do nawiązania i zachowania relacji biznesowych oraz wypełnienia obowiązków prawnych.
9. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.