Kwarantanna? Izolacja? Sprawdź już dziś na Internetowym Koncie Pacjenta!

Źródło: https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/kwarantanna-izolacja-sprawdz-na-ikp

Na Internetowym Koncie Pacjenta znajdziesz informację, czy skierowano Cię na kwarantannę lub izolację domową. Jest widoczna zaraz po tym, jak sanepid wpisze ją do systemu.

Twój lekarz podstawowej opieki zdrowotnej zlecił Ci wykonanie testu na koronawirusa w mobilnym punkcie pobrań? Teraz czekasz na wynik i zastanawiasz się, co będzie dalej?

Przeczytaj, gdzie i na jakich zasadach możesz wykonać test

Jeśli podałeś/aś w ustawieniach konta swój telefon, to SMS powiadomi Cię  o tym, że na Internetowym Koncie Pacjenta masz już informację o wyniku Twojego testu.

Na Twoim Internetowym Koncie Pacjenta znajdziesz:

  • informację o wyniku testu,
  • informację o objęciu kwarantanną lub izolacją domową.

Kiedy zalogujesz się na Internetowym Koncie Pacjenta, informacja ta pojawi się w formie alertu na górze strony.

Dzięki temu nie musisz już czekać na informacje od Twojego lekarza, dzwonić do przychodni czy sanepidu.

  • Informacja o Twojej kwarantannie jest jednak widoczna wyłącznie wtedy, kiedy sanepid wpisze ją do systemu lub gdy lekarz POZ wystawi dla Ciebie skierowanie na test.
  • Natomiast informacja o izolacji jest widoczna, jeżeli laboratorium wpisze pozytywny wynik testu do systemu EWP.

Sprawdź, jak się zalogować na Internetowe Konto Pacjenta

Wejdź na stronę www.pacjent.gov.pl i kliknij zaloguj się

  • Wybierz sposób logowania na przykład profil zaufany lub e-dowód. Decydując się na profil zaufany możesz w prosty sposób zalogować się za pomocą swojego banku.

Od teraz możliwość pobrania dokumentu, który potwierdza, że przebywasz na izolacji lub kwarantannie. Możesz go wysłać mailowo Twojemu pracodawcy na adres place@hcm.com.pl. Ponieważ dokument będzie miał elektroniczny podpis, taka informacja będzie wystarczająca i wiążąca.

Informacja na Internetowym Koncie Pacjenta dotycząca Twojej kwarantanny lub izolacji domowej nie zniknie po jej zakończeniu. Będzie stale widoczna, chyba że zastąpi ją kolejny alert dotyczący konieczności przebywania na kwarantannie lub izolacji domowej. Dzięki temu nadal będzie można pobrać dokument z elektronicznym podpisem, potwierdzający fakt izolacji lub kwarantanny.

Przeczytaj o zasadach kwarantanny lub izolacji domowej

Jeśli jednak trafisz do szpitala lub izolatorium, na Internetowym Koncie Pacjenta nie będzie o tym informacji. W takim przypadku wszystkie potrzebne informacje otrzymasz bezpośrednio w szpitalu.