Huta Cynku „Miasteczko Śląskie” Spółka Akcyjna zaprasza do wzięcia udziału w pisemnym konkursie ofert na: Wykonanie audytu energetycznego zgodnego z ustawą o efektywności energetycznej (Dz. U. z 2026 r. poz. 831)

 

Zakres audytu – opracowanie zawierające:

  1. analizę zużycia energii oraz określające stan techniczny obiektu, urządzenia technicznego lub instalacji,
  2. wykaz przedsięwzięć służących poprawie efektywności energetycznej obiektu, urządzenia technicznego lub instalacji, wraz z oceną ich opłacalności ekonomicznej i możliwej do uzyskania oszczędności energii.

 

Zakresem audytu objęty jest obszar całego zakładu z zachowaniem następującej klasyfikacji:

  1. Obszar energetyczny wykorzystania nośników energii elektrycznej, gazu ziemnego, sprężonego powietrza, wody w tym:

– układu wody chłodniczej PSP,

– układ wody obiegowej PSP,

– układ wody chłodniczej WUG,

– układ wody wodociągowej.

  1. Obszar energetyczny źródeł energii cieplnej, energii z wykorzystaniem gazu poprocesowego.
  2. Obszar audytu energetycznego występującego w procesach technologicznych przedsiębiorstwa, wydziałów PSK, PSP, PRO, ORO, TGW z uwzględnieniem wykorzystania nośników energetycznych.
  3. Obszar energetyczny budynków i obiektów.
  4. Obszar oświetlenia zewnętrznego oraz wewnętrznego obiektów, budynków oraz dróg.

 

Dodatkowym zakresem jest wykonanie interaktywnego Planu zmniejszenia energochłonności HCM S.A. na okres 5 lat, zgodnego między innymi z wymaganiami  rządowych programów pomocowych dla przedsiębiorstw energochłonnych, zawierającego co najmniej:

  1. Opis stanu i ocenę techniczną stosowanych w przedsiębiorstwie rozwiązań, wpływających na zużycie nośników energii, określenie referencyjnych poziomów zużycia nośników energii (np. gazu ziemnego, energii elektrycznej);
  2. Analizę możliwych zmian w zakresie:
    1. procesów technologiczno-produkcyjnych przedsiębiorstwa w zakresie oszczędności energii, wody oraz innych zasobów,
    2. poprawy efektywności energetycznej budynków biurowych, magazynowych czy produkcyjnych przedsiębiorstwa oraz oświetlenia zewnętrznego,
    3. zastosowania odnawialnych źródeł energii,
    4. zastosowania systemów zarządzania energią,
    5. inne, jeśli dotyczy, w tym wynika to z profilu działalności przedsiębiorcy,
  3. Analizę ekonomiczną poszczególnych scenariuszy zmniejszenia energochłonności przedsiębiorstwa, w tym np. analizę możliwości pozyskania środków zewnętrznych (np. środki unijne, krajowe, białe certyfikaty, inne),
  4. Rekomendację optymalnej ścieżki zmniejszenia energochłonności przedsiębiorstwa;
  5. Podsumowanie:
    1. spodziewane efekty energetyczne (wyliczone w MWh/rok),
    2. spodziewane efekty ekologiczne (redukcja emisji w MgCO2/rok),
    3. spodziewane efekty finansowe (spodziewane roczne oszczędności w PLN);

 

Przewidywany termin realizacji prac: do 15 września 2025 r.

Dokładny termin realizacji zadania zostanie uzgodniony z Koordynatorem prac ze strony Zamawiającego oraz potwierdzony stosownymi zapisami w umowie.

 

Materiały, sprzęt oraz środki transportu niezbędne do realizacji całości prac zabezpieczy Wykonawca.

 

Ważność oferty minimum 60 dni.

Płatność: przelew, minimum 30 dni od daty dostarczenia do siedziby Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury na podstawie obustronnie podpisanego protokołu odbioru

 

W celu zapoznania się z miejscem i przedmiotem prac oraz specyfikacją Zakładu, Oferent zobowiązany jest do przeprowadzenia wizji lokalnej po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu.

 

W przypadku zainteresowania naszym zapytaniem, prosimy o złożenie stosownej oferty, która powinna zawierać:

  1. Koszt wykonania całości prac wraz z wyceną poszczególnych punktów zakresu.
  2. Czas realizacji całości prac wraz ze szczegółowym harmonogramem uwzględniającym wszystkie punkty zakresu oraz warunki panujące na obiekcie.
  3. Płatność: przelew, minimum 30 dni od daty dostarczenia faktury do siedziby Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury na podstawie obustronnie podpisanego protokołu odbioru.
  4. Warunki i czas trwania gwarancji.
  5. Okres ważności oferty.
  6. Oświadczenie o przeprowadzeniu wizji lokalnej wraz z potwierdzeniem zapoznania się ze specyfiką pracy Zakładu.
  7. Oświadczenie, że przedstawiona oferta jest kompletna do zrealizowania wyżej wymienionego zakresu, a także stwierdza, że jest ona pełna i obejmuje wszystkie niezbędne prace przygotowawczo-zakończeniowe.
  8. Uprawnienia potwierdzające zdolność firmy do wykonywania tego typu prac.
  9. Referencje potwierdzające należyte wykonanie prac w podobnym zakresie.

 

Szczegółowych informacji w powyższej sprawie udzielają:

  1. Pan Zbigniew Kurzawa tel. (32) 288 84 44 wew. 609; kom. 506 391 674
  2. Pan Marek Góra tel. (32) 288 84 44 wew. 533; kom. 512 403 482

 

Złożenie oferty jest równoznaczne z akceptacją postanowień „Ogólnych Warunków Zamówienia”, których treść jest opublikowana na stronie Zamawiającego:

https://hcm.com.pl/przetargi/

 

O udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się firmy, które spełniają poniższe warunki:

  1. Posiadają stosowne uprawnienia umożliwiające wykonanie pełnego zakresu prac,
  2. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym i ludzkim,
  3. Posiadają wiedzę i doświadczenie w realizacji prac objętych niniejszym zapytaniem.

 

Ofertę należy złożyć elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej LOGINTRADE pod adresem  https://hcm.logintrade.net/ w terminie do 30 listopada 2024 r. godz. 1100.

 

Informacja o wyniku przetargu zostanie zamieszczona na stronie internetowej: https://hcm.com.pl/przetargi/zakup-uslug/

 

Zastrzegamy sobie prawo do:

  1. Swobodnego wyboru oferty.
  2. Negocjacji cenowych oraz szczegółowych warunków udzielenia zamówienia z wybranym Oferentem.
  3. Odstąpienia od realizacji całości bądź części zadania bez podania przyczyn.
  4. Unieważnienia konkursu ofert bez podania przyczyn.