Huta Cynku „Miasteczko Śląskie” Spółka Akcyjna zaprasza do wzięcia udziału w pisemnym konkursie ofert na: Wykonanie audytu energetycznego zgodnego z ustawą o efektywności energetycznej (Dz. U. z 2026 r. poz. 831)
Zakres audytu – opracowanie zawierające:
- analizę zużycia energii oraz określające stan techniczny obiektu, urządzenia technicznego lub instalacji,
- wykaz przedsięwzięć służących poprawie efektywności energetycznej obiektu, urządzenia technicznego lub instalacji, wraz z oceną ich opłacalności ekonomicznej i możliwej do uzyskania oszczędności energii.
Zakresem audytu objęty jest obszar całego zakładu z zachowaniem następującej klasyfikacji:
- Obszar energetyczny wykorzystania nośników energii elektrycznej, gazu ziemnego, sprężonego powietrza, wody w tym:
– układu wody chłodniczej PSP,
– układ wody obiegowej PSP,
– układ wody chłodniczej WUG,
– układ wody wodociągowej.
- Obszar energetyczny źródeł energii cieplnej, energii z wykorzystaniem gazu poprocesowego.
- Obszar audytu energetycznego występującego w procesach technologicznych przedsiębiorstwa, wydziałów PSK, PSP, PRO, ORO, TGW z uwzględnieniem wykorzystania nośników energetycznych.
- Obszar energetyczny budynków i obiektów.
- Obszar oświetlenia zewnętrznego oraz wewnętrznego obiektów, budynków oraz dróg.
Dodatkowym zakresem jest wykonanie interaktywnego Planu zmniejszenia energochłonności HCM S.A. na okres 5 lat, zgodnego między innymi z wymaganiami rządowych programów pomocowych dla przedsiębiorstw energochłonnych, zawierającego co najmniej:
- Opis stanu i ocenę techniczną stosowanych w przedsiębiorstwie rozwiązań, wpływających na zużycie nośników energii, określenie referencyjnych poziomów zużycia nośników energii (np. gazu ziemnego, energii elektrycznej);
- Analizę możliwych zmian w zakresie:
- procesów technologiczno-produkcyjnych przedsiębiorstwa w zakresie oszczędności energii, wody oraz innych zasobów,
- poprawy efektywności energetycznej budynków biurowych, magazynowych czy produkcyjnych przedsiębiorstwa oraz oświetlenia zewnętrznego,
- zastosowania odnawialnych źródeł energii,
- zastosowania systemów zarządzania energią,
- inne, jeśli dotyczy, w tym wynika to z profilu działalności przedsiębiorcy,
- Analizę ekonomiczną poszczególnych scenariuszy zmniejszenia energochłonności przedsiębiorstwa, w tym np. analizę możliwości pozyskania środków zewnętrznych (np. środki unijne, krajowe, białe certyfikaty, inne),
- Rekomendację optymalnej ścieżki zmniejszenia energochłonności przedsiębiorstwa;
- Podsumowanie:
- spodziewane efekty energetyczne (wyliczone w MWh/rok),
- spodziewane efekty ekologiczne (redukcja emisji w MgCO2/rok),
- spodziewane efekty finansowe (spodziewane roczne oszczędności w PLN);
Przewidywany termin realizacji prac: do 15 września 2025 r.
Dokładny termin realizacji zadania zostanie uzgodniony z Koordynatorem prac ze strony Zamawiającego oraz potwierdzony stosownymi zapisami w umowie.
Materiały, sprzęt oraz środki transportu niezbędne do realizacji całości prac zabezpieczy Wykonawca.
Ważność oferty minimum 60 dni.
Płatność: przelew, minimum 30 dni od daty dostarczenia do siedziby Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury na podstawie obustronnie podpisanego protokołu odbioru
W celu zapoznania się z miejscem i przedmiotem prac oraz specyfikacją Zakładu, Oferent zobowiązany jest do przeprowadzenia wizji lokalnej po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu.
W przypadku zainteresowania naszym zapytaniem, prosimy o złożenie stosownej oferty, która powinna zawierać:
- Koszt wykonania całości prac wraz z wyceną poszczególnych punktów zakresu.
- Czas realizacji całości prac wraz ze szczegółowym harmonogramem uwzględniającym wszystkie punkty zakresu oraz warunki panujące na obiekcie.
- Płatność: przelew, minimum 30 dni od daty dostarczenia faktury do siedziby Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury na podstawie obustronnie podpisanego protokołu odbioru.
- Warunki i czas trwania gwarancji.
- Okres ważności oferty.
- Oświadczenie o przeprowadzeniu wizji lokalnej wraz z potwierdzeniem zapoznania się ze specyfiką pracy Zakładu.
- Oświadczenie, że przedstawiona oferta jest kompletna do zrealizowania wyżej wymienionego zakresu, a także stwierdza, że jest ona pełna i obejmuje wszystkie niezbędne prace przygotowawczo-zakończeniowe.
- Uprawnienia potwierdzające zdolność firmy do wykonywania tego typu prac.
- Referencje potwierdzające należyte wykonanie prac w podobnym zakresie.
Szczegółowych informacji w powyższej sprawie udzielają:
- Pan Zbigniew Kurzawa tel. (32) 288 84 44 wew. 609; kom. 506 391 674
- Pan Marek Góra tel. (32) 288 84 44 wew. 533; kom. 512 403 482
Złożenie oferty jest równoznaczne z akceptacją postanowień „Ogólnych Warunków Zamówienia”, których treść jest opublikowana na stronie Zamawiającego:
O udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się firmy, które spełniają poniższe warunki:
- Posiadają stosowne uprawnienia umożliwiające wykonanie pełnego zakresu prac,
- Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym i ludzkim,
- Posiadają wiedzę i doświadczenie w realizacji prac objętych niniejszym zapytaniem.
Ofertę należy złożyć elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej LOGINTRADE pod adresem https://hcm.logintrade.net/ w terminie do 30 listopada 2024 r. godz. 1100.
Informacja o wyniku przetargu zostanie zamieszczona na stronie internetowej: https://hcm.com.pl/przetargi/zakup-uslug/
Zastrzegamy sobie prawo do:
- Swobodnego wyboru oferty.
- Negocjacji cenowych oraz szczegółowych warunków udzielenia zamówienia z wybranym Oferentem.
- Odstąpienia od realizacji całości bądź części zadania bez podania przyczyn.
- Unieważnienia konkursu ofert bez podania przyczyn.