Huta Cynku „Miasteczko Śląskie” Spółka Akcyjna zaprasza do wzięcia udziału w pisemnym konkursie ofert na: Remont silników niskiego napięcia w 2025/2026 r.

 

I. SILNIKI KLATKOWE KRÓTKOZWARTE nN

Wykaz przedmiotowych silników *

a) ZAŁĄCZNIK NR 1 (silniki krótkozwarte)

b) ZAŁĄCZNIK NR 4 (silniki wielobiegowe)

Arkusz kalkulacyjny do wypełnienia przez Oferenta

a) ZAŁĄCZNIK NR 5 (SILNIKI KRÓTKOZWARTE DO 110 KW)

Zakres prac:

  1. Transport (środki transportu po stronie Wykonawcy)
    a) załadunek silnika z magazynu,
    b) transport silnika do remontu,
    c) transport silnika z weryfikacji,
    d) rozładunek i złożenie silnika w magazynie.

 

  1. Weryfikacja:

Weryfikacja części składowych silnika bezpłatna – możliwość odstąpienia od realizacji zlecenia po przeprowadzonej weryfikacji.

Zakres weryfikacji:

  1. otwarcie silnika – przegląd stojana (mycie, suszenie),
  2. przegląd klatki wirnika (mycie i suszenie),
  3. przegląd hamulca elektromagnetycznego,
  4. weryfikacja części elektrycznej oraz wirnika,
  5. weryfikacja mechaniczna części składowych budowy silnika,
  6. wydanie orzeczenia i kalkulacji na remont wraz z kartami pomiarowymi,
  7. montaż silnika.

 

  1. Remont silnika w zakresie podstawowym (naprawa rewizyjna) obejmuje:
  1. przegląd stojana (mycie i suszenie, podwójne lakierowanie),
  2. przegląd hamulca elektromagnetycznego wraz z regulacją,
  3. regeneracja pierścienia hamulcowego (ferrodo),
  4. wymiana łożysk tocznych produkcji FAG i SKF,
  5. likwidacja obecnie zainstalowanego łożyska olejowego PN i przerobienie na łożysko oporowe stałe,
  6. wyważenie dynamiczne wirnika,
  7. malowanie antykorozyjne,
  8. wymiana śrub stykowych,
  9. wymiana kompletnej tabliczki przyłączeniowej,
  10. regeneracja czopu wału pod łożysko str. PN,
  11. regeneracja czopu wału pod łożysko str. N,
  12. regeneracja gniazda łożyskowego str. PN,
  13. regeneracja gniazda łożyskowego str. N,
  14. regeneracja odrzutnika smaru str. PN,
  15. regeneracja odrzutnika smaru str. N,
  16. regeneracja labiryntu zewnętrznego PN,
  17. regeneracja labiryntu zewnętrznego N,
  18. regeneracja deklika łożyskowego wewnętrznego str. PN,
  19. regeneracja deklika łożyskowego wewnętrznego str. N,
  20. wymiana wyprowadzeń stojana,
  21. wymiana izolatorów,
  22. regeneracja wału wirnika,
  23. regeneracja sprzęgła,
  24. pozostałe drobne prace mechaniczne niezbędne do przeprowadzenia naprawy rewizyjnej,
  25. montaż silnika,
  26. próby międzyoperacyjne i końcowe,
  27. wystawienie z protokołów z przeprowadzonych prób i pomiarów.

 

  1. Prace dodatkowe:

Prace dodatkowe po weryfikacji:

  1. przezwojenie stojana w klasie F,
  2. przezwojenie stojana w klasie H,
  3. przezwojenie uzwojenia hamulca elektromagnetycznego,
  4. badanie pakietu żelaza czynnego,
  5. przepakietowanie wraz z przeizolowaniem blach żelaza czynnego stojana,
  6. regeneracja pakietu stojana,
  7. regeneracja beczki wirnika,
  8. wymiana wału wirnika,
  9. wymiana sprzęgła,
  10. regeneracja zespołu przewietrzającego,
  11. pozostałe drobne prace zgodnie z DTR niezbędne do przeprowadzenia pełnego remontu kapitalnego.

 

 

II. SILNIKI KLATKOWE KRÓTKOZWARTE nN od 132 kW

Wykaz przedmiotowych silników*

a) ZAŁĄCZNIK NR 2 (silniki krótkozwarte 132-400 KW)

Arkusz kalkulacyjny do wypełnienia przez Oferenta

a) ZAŁĄCZNIK NR 6 (SILNIKI KRÓTKOZWARTE OD 132 KW)

 

  1. Transport (środki transportu po stronie Wykonawcy)
    a) załadunek silnika z magazynu,
    b) demontaż i załadunek silnika ze stanowiska pracy,
    c) transport silnika do remontu,
    d) transport silnika z weryfikacji,
    e) rozładunek i zamontowanie silnika na stanowisku,
    f) zasprzęglenie, wyosiowanie, dostarczenie protokołów z osiowania i pomiaru drgań zespołu napędowego
    g) rozładunek i złożenie silnika w magazynie.

 

  1. Weryfikacja:

Weryfikacja części składowych silnika bezpłatna – możliwość odstąpienia od

realizacji zamówienia po przeprowadzonej weryfikacji.

 

Zakres weryfikacji:

  1. otwarcie silnika – przegląd stojana (mycie, suszenie),
  2. przegląd klatki wirnika (mycie i suszenie),
  3. weryfikacja części elektrycznej oraz wirnika,
  4. weryfikacja mechaniczna części składowych budowy silnika,
  5. wydanie orzeczenia i kalkulacji na remont wraz z kartami pomiarowymi,
  6. montaż silnika,

 

  1. Remont silnika w zakresie rozszerzonym (naprawa rewizyjna) obejmuje:
  2. przegląd stojana (mycie i suszenie, podwójne lakierowanie),
  3. wymiana łożysk tocznych produkcji FAG i SKF,
  4. wyważenie dynamiczne wirnika
  5. malowanie antykorozyjne,
  6. wymiana śrub stykowych,
  7. wymiana kompletnej tabliczki przyłączeniowej,
  8. regeneracja czopu wału pod łożysko str. PN,
  9. regeneracja czopu wału pod łożysko str. N,
  10. regeneracja gniazda łożyskowego str. PN,
  11. regeneracja gniazda łożyskowego str. N,
  12. regeneracja odrzutnika smaru str. PN,
  13. regeneracja odrzutnika smaru str. N,
  14. regeneracja labiryntu zewnętrznego PN,
  15. regeneracja labiryntu zewnętrznego N,
  16. regeneracja deklika łożyskowego wewnętrznego str. PN,
  17. regeneracja deklika łożyskowego wewnętrznego str. N,
  18. regeneracja zespołu przewietrzającego,
  19. wymiana wyprowadzeń stojana,
  20. wymiana izolatorów,
  21. regeneracja wału wirnika,
  22. regeneracja sprzęgła,
  23. pozostałe drobne prace mechaniczne niezbędne do przeprowadzenia naprawy rewizyjnej,
  24. montaż silnika,
  25. próby międzyoperacyjne i końcowe,
  26. wystawienie z protokołów z przeprowadzonych prób i pomiarów,

 

  1. Prace dodatkowe:

Prace dodatkowe po weryfikacji:

  1. przezwojenie stojana w klasie F,
  2. badaniem pakietu żelaza czynnego,
  3. przepakietowanie wraz z przeizolowaniem blach żelaza czynnego stojana,
  4. regeneracja pakietu stojana,
  5. przezwojenie klatki wirnika,
  6. regeneracja beczki wirnika,
  7. montaż grzałek antykondensacyjnych na napięcie znamionowe 500V,
  8. wymiana wału wirnika,
  9. wymiana sprzęgła,
  10. montaż 6 czujników PT100 w uzwojeniach stojana i węzłach łożyskowych,
  11. przystosowanie węzłów łożyskowych do zamocowania czujników drgań typu AT3/100 i zabudowanie czujników,
  12. wykonanie skrzynki zaciskowej pomocniczej (okablowanie z czujników),
  13. pozostałe drobne prace zgodnie z DTR niezbędne do przeprowadzenia pełnego remontu kapitalnego

 

III. SILNIKI PIERŚCIENIOWE nN

Wykaz przedmiotowych silników*

a) ZAŁĄCZNIK NR 3 (silniki pierścieniowe)

Arkusz kalkulacyjny do wypełnienia przez Oferenta

a) ZAŁĄCZNIK NR 7 (SILNIKI PIERŚCIENIOWE)

 

  1. Transport (środki transportu po stronie Wykonawcy)
    a) 
    załadunek silnika z magazynu,
    b) transport silnika do remontu,
    c) transport silnika z weryfikacji,
    d) rozładunek i złożenie silnika w magazynie.

 

  1. Weryfikacja:

Weryfikacja części składowych silnika bezpłatna – możliwość odstąpienia od realizacji  zlecenia po przeprowadzonej weryfikacji.

Zakres weryfikacji:

  1. otwarcie silnika – przegląd stojana, wirnika (mycie, suszenie),
  2. weryfikacja części elektrycznej oraz wirnika
  3. weryfikacja mechaniczna części składowych budowy silnika,
  4. wydanie orzeczenia i kalkulacji na remont wraz z kartami pomiarowymi,
  5. montaż silnika,

 

  1. Remont silnika w zakresie podstawowym (naprawa rewizyjna) obejmuje:
  2. przegląd stojana (mycie i suszenie, podwójne lakierowanie),
  3. przegląd wirnika (mycie i suszenie, podwójne lakierowanie),
  4. wymiana łożysk tocznych produkcji FAG i SKF
  5. regeneracja głowicy wraz pierścieniami ślizgowymi oraz szczotkotrzymacza,
  6. wymiana szczotek węglowych,
  7. wyważenie dynamiczne wirnika,
  8. malowanie antykorozyjne,
  9. wymiana śrub stykowych,
  10. regeneracja czopu wału pod łożysko str. PN,
  11. regeneracja czopu wału pod łożysko str. N,
  12. regeneracja gniazda łożyskowego str. PN,
  13. regeneracja gniazda łożyskowego str. N,
  14. regeneracja odrzutnika smaru str. PN,
  15. regeneracja odrzutnika smaru str. N,
  16. regeneracja labiryntu zewnętrznego PN,
  17. regeneracja labiryntu zewnętrznego N,
  18. regeneracja deklika łożyskowego wewnętrznego str. PN,
  19. regeneracja deklika łożyskowego wewnętrznego str. N,
  20. wymiana wyprowadzeń stojana,
  21. wymiana wyprowadzeń wirnika,
  22. wymiana tabliczek przyłączeniowych 2 szt.,
  23. regeneracja wału wirnika,
  24. regeneracja sprzęgła,
  25. pozostałe drobne prace mechaniczne niezbędne do przeprowadzenia naprawy
  26. rewizyjnej,
  27. montaż silnika,
  28. próby międzyoperacyjne i końcowe,
  29. wystawienie z protokołów z przeprowadzonych prób i pomiarów,

 

  1. Prace dodatkowe:

Prace dodatkowe po weryfikacji:

  1. przezwojenie stojana w klasie F,
  1. przezwojenie wirnika w klasie F,
  2. badaniem pakietu żelaza czynnego,
  3. przepakietowanie wraz z przeizolowaniem blach żelaza czynnego stojana,
  4. regeneracja pakietu stojana,
  5. regeneracja beczki wirnika,
  6. wymiana wału wirnika,
  7. wymiana głowicy wraz z pierścieniami ślizgowymi,
  8. wymiana szczotkotrzymacza,
  9. wymiana sprzęgła,
  10. pozostałe drobne prace zgodnie z DTR niezbędne do przeprowadzenia pełnego remontu kapitalnego.

 

* Wykaz przedmiotowych silników jest wykazem orientacyjnym, w trakcie realizowania prac typy silników mogą się różnić.

W postępowaniu Wykonawca zobowiązuje się do:

  1. Wykonawca zobowiązuje się do odebrania silnika do remontu w terminie do 5 dni roboczych od zgłoszenia przez Zamawiającego. Dokładny termin realizacji remontu poszczególnych silników zostanie ustalony z Koordynatorem prac ze strony Zamawiającego.
  2. Wykonawca zobowiązuje się w terminie 7 dni roboczych od daty odbioru silnika, a przed przystąpieniem do realizacji remontu, sporządzić i przedstawić Zamawiającemu do akceptacji Protokół Weryfikacyjny wraz z oceną stanu technicznego części oraz wykazem części zamiennych wymagających wymiany wraz z ich kosztami (zgodnie z przedstawionym cennikiem w arkuszu kalkulacyjnym). Wykonawca przystąpi do remontu przedmiotowego silnika po uzyskaniu zgody od Zamawiającego.
  3. Wykonawca zobowiązuje się każdorazowo, po przeprowadzonej weryfikacji technicznej, do przedstawienia kalkulacji w ujęciu ilościowym i cenowym odzyskanego złomu miedzianego podczas remontu (osobno dla stojana i osobno dla wirnika), który został odliczony od ceny końcowej oraz o możliwości zwrotu powyższego w chwili dostawy silnika po zakończeniu robót.
  4. Wykonawca deklaruje możliwość wykonania audytu na każdym etapie remontu silnika.
  5. Zamawiający decyduje o wykonaniu remontu konkretnej jednostki i zastrzega sobie prawo do odstąpienia od remontu silnika bez podania przyczyny.

 

Przed złożeniem oferty, Oferent zobowiązany jest do przeprowadzenia wizji lokalnej w celu zapoznania się z miejscem i przedmiotem prac.

Planowany termin realizacji: 24 miesiące od daty podpisania umowy. 

 

Materiały, sprzęt oraz środki transportu niezbędne do realizacji prac zabezpieczy Wykonawca.

 

Okres ważności oferty nie krótszy niż 30 dni

 

W przypadku zainteresowania naszym zapytaniem prosimy o złożenie stosownej oferty, która powinna zawierać:

 

  1. Deklarację wykonania bezpłatnej weryfikacji silnika.
  2. Wypełnione załączniki z arkusza kalkulacyjnego zawierające wycenę poszczególnych prac.
  3. Wykaz czynności podczas weryfikacji mechanicznej i elektrycznej silnika dla powyższych wariantów i wzory kart weryfikacyjnych i pomiarowych.
  4. Deklarację wykonania remontu zgodnie z DTR producenta.
  5. Czas realizacji remontu dla poszczególnych silników (od momentu akceptacji zakresu remontu).
  6. Warunki i formę rozliczenia materiałów wtórnych odzyskanych podczas remontu.
  7. Warunki, zakres i czas trwania gwarancji.
  8. Oświadczenie o przeprowadzeniu wizji lokalnej.
  9. Kopię aktualnej polisy ubezpieczeniowej wraz potwierdzeniem opłaty składek ubezpieczeniowych, których termin zapłaty upłynął przed złożeniem oferty, potwierdzającej,
    że oferent jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zadania którego dotyczy oferta, na sumę gwarancyjną w złotych polskich lub w walucie obcej w przeliczeniu na złote nie niższą niż 120 % całościowego kosztu realizacji prac wskazanego w ofercie.
  10. Referencje

 

Szczegółowych informacji w powyższej sprawie udzielają Panowie:

  • Ireneusz WYLEŻAŁEK tel. kom. 604 247 195.
  • Rafał OCHMAN tel. kom. 512 403 453.
  • Mirosław WOJTAS tel. kom. 512 403 472.

 Złożenie oferty jest równoznaczne z akceptacją postanowień „Ogólnych Warunków Zamówienia”, których treść jest opublikowana na stronie Zamawiającego:

https://hcm.com.pl/przetargi/

 

O udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się firmy, które spełniają poniższe warunki:

  1. Posiadają stosowne uprawnienia umożliwiające wykonanie pełnego zakresu prac,
  2. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym i ludzkim,
  3. Posiadają wiedzę i doświadczenie w realizacji prac objętych niniejszym zapytaniem.

 

Ofertę należy złożyć elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej LOGINTRADE pod adresem: https://hcm.logintrade.net w terminie do dnia 25 lipca 2025 r. godz. 1500.

 

Informacja o wyniku przetargu zostanie zamieszczona na stronie internetowej:

https://hcm.com.pl/przetargi/zakup-uslug/

 

 

Zastrzegamy sobie prawo do:

  1. Swobodnego wyboru oferty.
  2. Negocjacji cenowych z wybranym Oferentem.
  3. Odstąpienia od realizacji całości bądź części zadania bez podania przyczyn.
  4. Unieważnienia konkursu ofert bez podania przyczyn.